سرماخوردگی کودکان و شیوع آن در فصول سرد سال
متن دلخواه شما
چهار شنبه 29 شهريور 1396 ساعت 10:11 | بازدید : 115 | نوشته ‌شده به دست sibesalamati | ( نظرات )

سرماخوردگی کودکان و شیوع آن در فصول سرد سال گرداوری شد

 

سرماخوردگی کودکان و شیوع آن در فصول سرد سال

 

سرماخوردگی کودکان یک بیماری بسیار شایع در سنین دبستان خواهد بود و در این رابطه نباید نگرانی به دل خود راه دهید ، زیرا در این سنین ارتباط نزدیک تری بین همکلاسی ها بخصوص در فصول سرد سال قرار دارد و این نزدیکی می تواند به سرعت بیماری را منتقل کند ، از طرفی به دلیل ناآگاهی فرزند شما و همچنین سیستم دفاعی ضعیف در سنین مدرسه یک کودک ممکن است که در طول یک سال به مدت 8 بار به این بیماری مبتلا شود. پس سرماخوردگی کودکان بیماری ترسناکی نخواهد بود.

از علائم بیماری سرماخوردگی کودکان می توان به آبریزش ترشحات از بینی ، ریزش اشک ، خستگی و بی حالی ، بی اشتها شدن ، تب نسبتا بالا ، بی حوصله بودن ، در موارد عفونت شدید غدد لنفاوی که رد پشت گوش ها و گردن او وجود دارند یک حالت برجسته پیدا خواهند کرد. معمولا بی حوصلگی که بچه ها در این سنین دارند به علت مشکل در تنفس و بلع کردن و احساس مزه ی غذاها می باشد.

آنها دوست دارند که هرچه زودتر خوب شوند ، شما می توانید با تهیه سوپ و مایعات فراوان این شرایط را برای او فراهم کنید. در رقیق کردن ترشحات در داخل بینی و حلق به او کمک کنید و از سرم قابل شستشو و بخور استفاده نمایید. وی را با هر ترفندی که می دانید مجبور کنید تا در خانه بماند و چند روزی به استراحت کردن مشغول شود.

حتما تب کودک خود را پایین بیاورید ، زیرا تب بالا به هر علتی می تواند با تشنج همراه شود و بر روی سلامت مغز فرزند شما تأثیر گذار باشد. بنابراین مصرف داروها یا شربت های پایین آورنده ی تب به همراه پاشویه گزینه ی مناسبی خواهد بود. در صورتی که متوجه شدید سرماخوردگی در فرزند شما از حد معمولی بیشتر طول کشید و یا با علائمی دیگر همچون خلط سبزرنگ همراه است ، او را به نزد پزشک ببرید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب