اثرات نامطلوب فلفل قرمز بر سیستم گوارشی
متن دلخواه شما
جمعه 7 مهر 1396 ساعت 15:44 | بازدید : 113 | نوشته ‌شده به دست sibesalamati | ( نظرات )

اثرات نامطلوب فلفل قرمز بر سیستم گوارشی گرداوری شد

اثرات نامطلوب فلفل قرمز بر سیستم گوارشی

 

فلفل در انواع و رنگ های متنوعی در بازار موجود می باشد که هریک از آنها با خواص خوب و ضررهایی همراه خواهند بود. فلفل قرمز به دلیل طعم بسیار تندی که دارد ، به ذائقه ی هر فردی نمی نشیند و تنها عده ی خاصی از افراد که دارای سیستم گوارشی قوی هستند به وفور از این گیاه در داخل غذا یا به صورت خام مصرف می کنند. پس از مدتی زبان فرد و جوانه های چشایی به طعم تند فلفل قرمز عادت خواهد کرد ، اما آیا این میزان تندی برای بدن مضر نیست؟؟؟

قطعا هر طعم و ماده ای که بیش از حد خود مصرف شود  عوارضی را بر بدن باقی خواهد گذاشت. فلفل قرمز هم از این قاعده مستثنی نیست و معمولا در افرادی که ریسک فاکتورهای خطر در آنها وجود دارد ، تأثیرات نامطلوب خود را برجای خواهد گذاشت. از افرادی که می توان به آنها اشاره کرد ، افرادی با سابقه ی مشکلات روده ای می باشند. برخی از افراد روده های تحریک پذیر دارند و با مصرف مواد غذایی خاص به سرعت واکنش نشان می دهند ، برخی از آنها تغییر در اجابت مزاج و برخی دیگر دردهای بسیار شدید شکمی را تجربه خواهند کرد.

از ضررهای دیگر فلفل قرمز می توان به اثر نامطلوب آن بر کارکرد طبیعی معده اشاره نمود. سوزشی که در دهان احساس می شود ، تمامی سیستم گوارشی را درگیر خود می کند و در نتیجه امکان ملتهب شدن سلول های سطحی در این سیستم دور از انتظار نیست. به هیچ عنوان به کودکان و فرزندان کوچک خود ، مصرف فلفل قرمز را آموزش ندهید ، زیرا همین عامل می تواند زمینه ساز بیماری هایی از نوع گوارشی بخصوص در روده و معده در سنین جوانی و میانسالی شود.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب