سردرد در دوران بارداری
متن دلخواه شما
پنج شنبه 2 آذر 1396 ساعت 10:45 | بازدید : 58 | نوشته ‌شده به دست sibesalamati | ( نظرات )

سردرد در دوران بارداری گرداوری شد

سردرد در دوران بارداری

 

سردرد در دوران بارداری معمولا به صورت  دوره ای وجود دارد و یکی از دردها همیشگی نیست. اغلب در سه ماهه ابتدایی و سه ماهه انتهایی بارداری این سردردها بیشتر اتفاق می افتد. بنابراین علل خاص و یکسانی وجود ندارد و در هر دوره بر اساس شرایط موجود در همان دوره این اتفاق بیشتر رخ می دهد. فردی که همیشه ازسردردهای میگرنی خود رنج می برد و دائما آنها را تجربه می کند در این دوران دیگر سردردی نخواهد داشت و گویی به صورت کامل درمان شده است.

سردرد در دوران بارداری معمولا زمانی رخ می دهد یک فرد در ماه های ابتدایی بارداری خود قرار دارد و در حال حاضر با تغییرات زیادی از نظر هورمونی مواجه است. برخی از مواقع ویارهای شدیدی که آب بدن او را به شدت کاهش می دهند در زمره ی دلایل مهم برای سردرد در دوران بارداری به شمار می روند. اگر خانم بارداری هستید که تا پیش از بارداری خود از قهوه و یا چای به میزان زیادی استفاده می کردید اما هم اکنون نمی توانید از آنها بهره ببرید به دلیل نیاز بدن به کافئین این سردردها در شما اتفاق می افتد و کاملا طبیعی است.

پس از طی سه ماهه دیگر هیچ سردردی را تجربه نخواهید کرد ، اما از ماه ششم تا نهم دوباره سردردها به سراغ شما می آید. در این زمان به دلیل بزرگی جنین در رحم شما اغلب این دردها بیشتر از حد معمول قابل مشاهده می باشد. در برخی از مواقع نیز خطر بروز مسمومیت بارداری و افزایش بسیار زیاد و ناگهانی در فشار خون یا قند خون می تواند دلیلی برای سردرد در دوران بارداری باشد.

معمولا در دوران بارداری بیماری های عفونی زیادی نظیر سینوزیت به سراغ شما می آید ، سردرد ناشی از سینوزیت نیز یکی دیگر از سردردها می باشد. اما از مصرف خودسرانه ی داروها به شدت پرهیز داشته باشید. تا حد امکان با استفاده از راهکارهای طبیعی علائم بیماری را در بدن خود تخفیف دهید ، در صورتی که بیماری کمی شدیدتر شد یا طول کشید به نزد پزشک خود مراجعه نمایید. برخی از سردردها با استراحت کردن ، تغییر در رژیم غذایی یا استفاده از کمپرس ها به سرعت بهبود می یابند ، از این روش ها برای تسکین خود استفاده نمایید.

 

مطالب مرتبط

دندان درد بارداری

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب